poniedziałek, 13 czerwca 2011

8.

Mój dzisiejszy post będzie się tyczył SPA, a dokładniej domowego SPA. Na pewno nasuwa się Wam pytanie, o co chodzi? Domowym SPA nazywam czynności pielęgnacyjno-relaksujące, które wykonuje w domu. Kiedyś robiłam je raz na tydzień, ale lista była o wiele krótsza niż obecnie (starość nie radość), teraz robię raz na dwa tygodnie, a czasami nawet raz na miesiąc, bo po prostu częściej nie mam czasu.
Myślę, że każda z nas zasługuje na takie domowe SPA. Pierwszą i najważniejszą rzeczą, jaką potrzebujemy to czas. Mi wszystko (obecnie) zajmuje jakieś 4 godziny.
Przedstawię Wam, co ja wtedy robię, ale oczywiście zabiegi możecie dopasować do siebie. :) Głównie chodzi mi o to, aby Was natchnąć do takiego dnia dla siebie, to odpręża i naprawdę czujemy się po tych zabiegach piękniejsze i dopieszczone. :)




Zabiegi podzieliłam na 8 części. Oczywiście niektóre z tych czynności wykonujemy codziennie, ale ja opisuję je tutaj hurtem, więc to nie jest tak, że myję się raz na tydzień. ;)

1. Włosy
a) Włosy myjemy, a końcówki spłukujemy zimną wodą
b) Następnie używamy odżywki
c) Na koniec nakładamy na jakieś 60 minut maseczkę na włosy

2. Twarz
a) Myjemy twarz, aby usunąć zanieczyszczenia z całego dnia
b) Następnie robimy parówkę, aby otworzyć pory
c) Robimy peeling twarzy
d) Nakładamy maseczkę na twarz
e) Jeżeli to konieczne to smarujemy twarz kremem

3. Usta
a) Robimy delikatny peeling ust (szczoteczką do zębów)
b) Nakładamy miód na usta na jakieś 15 minut
c) Na koniec możemy jeszcze maznąć usta pomadką ochronną

4. Zęby
a) Po prostu myjemy ząbki ^^

5. Brwi
a) Regulacja

6. Ciało
a) Najpierw długi prysznic albo kąpiel w wannie
b) Następnie robimy peeling ciała
c) Ja po peelingu robię jeszcze masaż gąbką
d) Następnie nie spiesząc się robimy depilację ciała
e) Na koniec dopieszczamy naszą skórę balsamem/oliwką do ciała

7. Pięty, stopy
a) Na początek moczymy stopy w ciepłej wodzie z mydłem przez jakieś 20 minut
b) Drugim krokiem będzie peeling stóp
c) Następnie traktujemy pięty pumeksem
d) Obcinamy paznokcie, usuwamy skórki
e) Smarujemy balsamem całe stopy + możemy nałożyć bawełniane skarpetki, aby krem lepiej działał

8. Paznokcie, dłonie
a) Po pierwsze: przypiłować, poprawić kształt, obciąć, usunąć skórki (zależy, co akurat nasze paznokcie potrzebują)
b) Wsmarowujemy w paznokcie odżywkę
c) Na koniec smarujemy dłonie grubą warstwą kremu, na 60 minut zakładamy bawełniane rękawiczki.

Jak widać całe to domowe SPA składa się aż z 26 czynności, więc nie ma się, co dziwić, że to wszystko zajmuje jakieś 4 godziny! Spróbujcie same zrobić wszystko od A do Z. Gwarantuje, że przyniesie to Wam więcej zabawy niż każdego dnia robienie pojedynczych zabiegów. A więc... zarezerwujcie czas dla siebie i do dzieła!

3 komentarze:

  1. Mmmm... jak trochę się ogarnę z pracą, to muszę sobie zafundować cały taki wieczór przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam sobie taki dzień w niedzielę przed egzaminem :) maseczka na twarz i do wanny z dużą ilością piany achhhhh później inne niezbędne zabiegi. Człowiek czuje się 100x lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. następny dzień wolny postaram się tak spędzić,bajka:)

    OdpowiedzUsuń